Totaal aantal pageviews

zaterdag 28 januari 2012

Mooi fietsweer

Het zonnetje schijnt. Weinig wind. Ideale omstandigheden om een blok om te fietsen. Vanmiddag daarom er maar op uit. Ketting knarst een beetje. Toch schoongemaakt en geolied! Met muziek van Coldplay (Paradise) stap ik op. De ergernis is dan al snel over. Waarheen? Eigenlijk weet ik het nog niet. Ga over de Drachtsterbrug. De bordjes van Swichum en Wirdum passeer ik. Bij de driesprong aangekomen ga ik onder de snelweg door naar Reduzum. Pak de route op langs de Zwette.
de Zwette
Kom toch veel wandelaars tegen. Ga vlakbij Weidum van het fietspad af. De bordjes van Boksum en Deinum kom ik nog tegen en neem het pad binnendoor naar Leeuwarden. 5 Graden geeft de temperatuur meter van het keukencentrum aan. Door de wijk het Westeinde ga ik richting Stiens. De bospaden mogen niet ontbreken. Het is rustig in het Leeuwarder Bos. Eigenlijk ben ik nog niet uitgefietst. Toch nog maar een rondje Groene Ster over de single tracks. Kan aan de bandensporen zien dat al velen mij zijn voorgegaan. Vandaag onder prachtige omstandigheden 59 km. op de teller.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten