Totaal aantal pageviews

woensdag 1 februari 2012

Giet it oan?

Hoe ligt de ijsvloer in de omstreek van Leeuwarden erbij? Daar kom je maar op één manier achter. Gaan kijken. Ik had in mijn hoofd de Ryptsjerksterpolder, de Stienser ijsbaan en de ijsbaan in Goutum. Onderweg naar de polder kom ik langs het beroemde ‘elfstedenbruggetje’ over de’ Murk’. Ik heb poolshoogte genomen en zie nog een klein wakje onder de brug.

Aangekomen ter hoogte van Ryptsjerk zie ik al enkele schaatsers. Bij de Ryptsjerksterpolder al veel meer. Wie spot ik daar? Twee Grassedouble renners die de ijzers onder binden.
Lieuwe en Henk
De koek- en zopie tent staat ook al klaar voor de verwachte grote toeloop. Op weg naar Leeuwarden krijg ik de grote plaat er niet op. Heb voor de wind. Dan eerst naar de dealer in Hardegarijp. Stelt de versnellingen bij. Wat zijn de kosten? Niets, service!!!! De ‘Bonke’ en de ‘Grote Wielen’ liggen grotendeels dicht. Ca. 300 meter voor de finish van de moeder van alle tochten is nog een groot wak. Nu naar Stiens. De onverharde paden van het Leeuwarder Bos zijn nu verharde paden geworden. Bij de ijsbaan aangekomen zijn de zeevogels de enige gasten.
IJsbaan Stiens
Nu naar Goutum. Ook daar is het nog niet toegestaan de ijsvloer te betreden. Wie heeft de primeur?

IJsbaan Goutum
In het van ‘Harinxmakanaal ‘is geen ijs te bekennen. Thuisgekomen lees ik 56 km. op de teller.

1 opmerking:

  1. He Opa,

    De fietsen kunnen wel op marktplaats. Het wordt tijd voor de Elfstedentocht op de schaats. Deze gaat er nu vast wel komen.

    Groeten Ronald & Linda

    BeantwoordenVerwijderen