Totaal aantal pageviews

zaterdag 4 februari 2012

Opa schaatst

Gistermiddag is mijn kleinzoon geboren. Als trotse opa heb ik vanmiddag de schaatsen ondergebonden. Er stond een rij auto’s langs de Bonke. Vertrouwd? Als er één schaap over de dam is volgen er meer.
de Bonke

Aan het eind van de Bonke was er baan gemaakt. Over de Murk, onder de ‘Tegeltjesbrug’ door naar Oudkerk.
We kunnen er onderdoor.
Prachtig ijs! Spot ik wederom een Gd-renner (L.W.) Ik roep hem nog na, waarschijnlijk herkende hij mij niet in mijn schaatskleding. Verder dan Oudkerk, richting Bartlehiem kwam ik niet. Had geen zin in klunen. Op de terugweg lichte wind tegen en de zon volop in het gezicht. Werkelijk prachtige omstandigheden. Kon doorschaatsen naar de Grote Wielen.
de Grote Wielen
Ook daar was een smalle baan gemaakt. De doorsteek naar de Ryptsjerksterpolder was nog niet gemaakt. Niemand waagde zich er nog aan. Zal denk ik met de vooruitzichten niet meer lang duren.

3 opmerkingen: