Totaal aantal pageviews

dinsdag 7 februari 2012

Set it troch?

Zo stap ik vanmiddag op het ijs op de Bonkevaart ter hoogte van de finish.
Finish

Aan alles kun je merken dat de Elfstedenkoorts is uitgebroken. Je kunt er niet meer om heen. De televisie, radio, kranten, ze hebben het er allemaal over. Heb ik er dan ook last van? Vanmiddag wel vrij genomen om te schaatsen. Nu het kan moet je ook je kans pakken. Schaats via Leeuwarden naar de Dokkumer Ee. Op de Dokkumer Ee zijn geen banen geveegd. Met zijwind is het harken door de sneeuw. Alleen bij het dorp Wijns is een baan geveegd. In Barthlehiem tref ik een ophoping van schaatsers aan die een fotootje schieten van het bekende houten bruggetje.
Bartlehiem

 Besluit door te schaatsen naar Birdaard.
Birdaard

Hier is hard gewerkt, geen sneeuw meer bijna op het ijs. Op de elfsteden route wordt hard gewerkt om het ijs vrij te maken. Vrijwilligers vegen en materieel wordt ingezet. In Birdaard keer ik om en schaats voor de wind terug naar Bartlehiem. Het is druk bij de plaatselijke koek-en zopie tent. De koffie gaat er lekker in. Vervolg mijn weg naar Oudkerk. Voor de wind, zon weerkaatsend op het zwarter ijs, finish ik op de Bonke. Set it troch? Ik gok op aankomende zondag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten