Totaal aantal pageviews

zaterdag 11 februari 2012

Mooi schaatsweer

Vanmiddag op het ijs van de Dokkumer Ee gestapt met als bestemming Dokkum. Een rustige zonnige dag met een paar graden onder nul. Het was druk op het ijs. Veel mensen die nog van de gelegenheid gebruik maken om de ijzers onder te binnen. Volgens de weer deskundigen valt morgen de dooi. Jammer, van mij het nog wel zo even door mogen gaan. Bij Bartlehiem was het gezellig druk. Bij Dokkum niet onder de lage Ee-brug doorgekropen.
Dokkum
Schaatsend met een zacht briesje in de rug van Birdaard naar Bartlehiem. In Oudkerk waren barricades opgeworden. Niemand mocht en kon er schaatsend langs.
Oudkerk
Was ik even blij dat ik schoenen mee had genomen. Net over de finish van de Bonkevaart spot ik twee schaatsende GD-renners.
Marinho en Dennis
Wat is de wereld dan weer klein, Schaats door naar Leeuwarden, door Lekkumerend en kom terug waar ik ben
 opgestapt. Een kleine 50 km-tjes onder werkelijk prachtige omstandigheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten