Totaal aantal pageviews

zaterdag 14 januari 2012

Even biken!

De weerman voorspelt ’s middags zonnige perioden. Het wegdek is nog nat van een lokale bui. Zo vertrek ik om een uur of twee met zonnebril op de mountainbike. De race fiets blijft zo nog even droog en schoon op de zolder staan. Voordat ik de Groene Ster in duik, fiets ik even lekker warm via Giekerk. De off the road paden zien er redelijk begaanbaar uit.

Behalve hier.
 Rijdt anderhalf rondje en ga door naar het Leeuwarder Bos. Na een lokale bui schijnt de zon. In het open veld zie ik een regenboog. Kies voor een onbekend pad en draai op een brugje linksaf. Niet wetende dat de houten brug glad is, draait het voorwiel weg. Maak in de val een koprol achterover. Ga weer staan en voel nergens pijn. Hoor op een honderd meter afstand, een vrouw die haar honden uitlaat, een gil slaken en roepen ‘gaat het’? Steek mijn duim omhoog en vervolg mijn weg.

Leeuwarder Bos

 Begint weer zachtjes te regenen en ga naar de afspoelplaats. Deze keer zijn het 45 km-tjes. Een afwisselende training met alles erop en eraan. Misschien is morgen het wegdek wel droog. De race fiets? Inmiddels draait de wasmachine.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten