Totaal aantal pageviews

donderdag 30 mei 2013

De klimwedstrijd

Met startnummer 5 mocht ik vanmorgen, vanuit het dorpje La Villa, vertrekken voor de wedstrijd om de Klasbaktrofee. De finish lag op de top van de passo di Valparola (2198 mtr).  De tien renners waren op bot gemotiveerd om deze felbegeerde trofee vanavond tijdens de ceremonie in ontvangst te mogen nemen. Rond 10.30 u. kreeg de 1e renner het sein te vertrekken. De temperatuur lag rond de 8 graden op 1400 meter met lichte regen. Tijdens de klim, zo rond de 1700 meter kwamen kleine sneeuwvlokjes ons tegemoet. Vanuit een touringcar en auto’s werden we aangemoedigd. Lichte sneeuw veranderde in dichte sneeuw. Waar ben ik in godsnaam mee bezig, vroeg ik mij af in de wedstrijdklim. Als tweede finishte ik, net zoals in 2011 op de Plockenpas. Nadat we allemaal waren gefinisht, doken we het restaurant in om te warmen.




Het bakje cappuccino ging er dan ook lekker in. Ben niet een bange afdaler, mar diesmal wol. Slecht zicht, nat wegdek en kou waren de tegenstanders. Blij was ik met een warme douche in hotel Ustaria Posta in Pedraces.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten