Totaal aantal pageviews

woensdag 8 mei 2013

Daar ben ik weer!


Iedereen bereidt zich voor de Italiaanse week op zijn eigen manier voor. Er zijn renners waar je helemaal niet weet hoe zij zich voorbereiden, de een blogt of prestaties kun je aflezen van de app ‘’endomondo’’ of je fiets een tocht met een Italieganger(s). Ik heb gekozen voor een radiostilte op het blog. 
Te druk met de voorbereiding.

De voorbereiding kende afgelopen weekend een dieptepunt.  Het dieptepunt is een hoogtepunt geworden voor mijn cluppie CAMBUUR!! Wat is de promotie gevierd. Toch nog 40 km. kunnen wegtrappen op de volgende dag. Nee, dezelfde dag nog. Blokkeerde aan alle kanten. Direct rust gezocht. De zondag kon ik mij nog steeds niet zetten om op de fiets te stappen. Wetende dat trainingsachterstand dodelijk is en de concurrentie niet stil zit, besloot ik mij vandaag te trakteren op een pittige training. Afzien, pijnlijden om de “achterstand” te niet te doen. Fonejacht drie keer beklommen, aquaducten Grou en Akkrum en de Oude Schouw. Allemaal op het grote blad. De man is terug en de vorm komt eraan.

wachten voor een kudde schapen

Wat heb ik de afgelopen weken nog meer gedaan. Lang weekend met kilometers en hoogtemeters in Limburg en de Belgische Ardennen. Aangesloten was een nieuwe wielerploeg in het peloton nl. Via Data. Een ploeg waar wij komende tijd meer over gaan horen. Een prima locatie in Valkenburg was geregeld door de koersdirecteur.

Verder zijn er de toertochten Juweel van Leeuwarderadeel en de Princenhoftocht verreden  (samen 260 km).

De komende weken voor Marcialonga kilometers maken en rustig blijven. Niet praten met de pers voor het heroisch gevecht op de passo Pordoi. Een renner wil al een roze feestje, zo staat in een krantenknipsel vermeld. In het peloton wordt al af gevraagd “zelfvertrouwen of arrogantie”. Ook de koersdirecteur zaait twijfel in een mail. Na de top van de passo Pampeago wordt doorgereden naar de top van de passo di Alpe de Pampeago. Ik citeer: “de klim wordt moordend met ruim 10 km met meer dan 10% gemiddeld!”
Ben ik wel goed genoeg?  Binnenkort maar weer naar de Fonejacht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten