Totaal aantal pageviews

zondag 26 augustus 2012

Weer het weer!

Weersvoorspelling voor het weekend waren niet best. Ik weet ook dat je daar niet altijd moet door laten leiden. Mijn deelname aan de toertocht van club ''Frisia'' heb ik gister om bovengenoemde reden maar voorbij laten gaan. Vandaag vond ik toch ruimte op de buienradar om de deur uit te gaan en de benen te laten spreken. Vanwege nat wegdek gekozen voor de mountainbike. In de landerijen was te zien dat er veel water was gevallen. Afgelopen nacht en vanochtend kwam het water met bakken uit de hemel. De ''off the road'' paden liet ik links liggen. In het witte fietspakje van de ''Fietsfriezen'' leek mij dat niet een goede keus. De vlekkenkampioen zou dan alles uit de kast moet halen om weer sprankelend wit te worden. De koers ging richting Bergum, Garijp, Wartena, Warga, Wirdum naar Leeuwarden. Het Drachtersplein is voor de fietser nog niet toegankelijk, dus maar door Aldlan richting ''Alddiel''. Een bord gaf duidelijk aan dat de weg gestremd is door werkzaamheden aan het spoor. Maar toch? Op de fiets kun je er vast wel langs. Niet dus.

Net zoals meerdere toekijkers vond ik het indrukkendwekkend hoe geautomatiseerd het nieuwe spoor wordt aangelegd. Betekende wel dat er een extra lusje gefietst moest worden. Op zich niet erg, maar de lucht betrok. Na 70 km. ben ik dus niet droog thuis gekomen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten