Totaal aantal pageviews

woensdag 15 augustus 2012

De namiddag

Kreeg een uitnodiging van Lieuwe Westra om vanmorgen mee te gaan voor een rit. Nee, niet persoonlijk maar via twitter naar zijn volgers (13.385). In zijn volgende tweet schreef hij heerlijk te hebben getraind met een grote groep. Ik heb hem terug getweet met als opmerking dat ik er jammer genoeg niet bij kon zijn en het een leuk initiatief vond. Wie weet? Voor mij werd het de namiddag. Met de speurneus richting hoogtemeters. Even de beentjes voelen. Jammer dat het hier zo waait en weinig bulten zijn. Begin steeds meer van het klimmen te genieten. Een verslag op de site van de organiserende vereniging 'Le Champion' met als titel. 'Het genot van de pijn' spreekt mij aan. Ik zie nu al uit naar de fietsweek met de Grassedouble renners. Dit jaar het 'Centraal Massief' in Frankrijk.

Vanuit de industrieterrein de 'Hemrik' werd het wachten voor de brug. Tijdens het wachten kwam ik in gesprek met een renner. Hij was lid van 'RTC Rally' uit Sneek. Onderweg naar huis in Joure en wist niet precies de weg door Leeuwarden. Ik vertelde hem wel door de stad te loodsen. Al keuvelend werd mij duidelijk dat ik te maken had met een echte fietsliefhebber. Ik werd nieuwsgierig en stelde hem wat vragen. Elfstedentocht al 41 keer en hij was 73 jaar. Van zijn vrouw had hij het mooiste kado voor zijn verjaardag gekregen. De hele maand september op de camping in Zuid-Limburg. Het kon naar het WK!!! De glimlach vertelde veel. Nadat ik hem had afgezet in Goutum vervolgde ik mijn weg richting Grou. Op naar de aquaducten! In Akkrum vond ik er nog een. Vervolgens de 'de Oude Schouw' en de brug bij Schenkenschans waar ik wederom mocht wachten.

De temperatuur 25 graden en 67 kilometers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten