Totaal aantal pageviews

zaterdag 5 november 2011

Techniek


Wat een prachtige herfstdag. Vanmiddag de bike gepakt voor een rondje techniek. Het accent lag deze middag om wat vaardigheden op de fiets te trainen.  Een parcours uitzetten is niet nodig. Onderweg kom je veel obstakels tegen die gebruikt kunnen  worden voor wat oefeningen. Het begint met het verkeerslicht dat op rood staat. Probeer bijna tot stilstand te komen met de voeten nog in de klikpedalen.  In wielertermen te spreken, de surplas.  Rondjes draaien op fietspaden zonder je voeten uit de klikpedalen te halen. Ook een oefening gevonden op internet om al fietsend je bidon van de grond te pakken. Eerst dacht waarom heb ik niet de grotere bidon meegenomen. Maar uiteindelijk lukte me het meerdere malen. Zijn maar simpele oefeningen om de bike beter te leren kennen, maar het helpt wel. Wie heeft nog tips & trucs? Ik hou  mij zeer aanbevolen!
Wie ik niet verwachtte onderweg op de mountainbike tegen te komen was de winnaar van de klasbaktrofee 2011. Herstel gaat voorspoedig, denk ik. De home trainer is al ingewisseld voor het buitenwerk.  We spreken af eens een rondje te rijden door de Trynwalden. Na een kort intermezzo vervolgen we ieders weg. De bezwete lijven moeten we niet laten afkoelen.
Duik de Groene Ster in, op weg naar de single tracks. Na het verlaten van een bospad zie ik weer een jonge hond op de racefiets. Over de verharde weg, samen  met 2 andere liefhebbers,  racen. Ik kan nog net hé Henk roepen  Ik duik het volgende pad in en concentreer mij weer voor de volgende oefeningen. Na 90 minuten is het welletjes geweest en spoel voor thuiskom de fiets af.
En ja, wat staat er bij thuiskomst klaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten