Totaal aantal pageviews

vrijdag 27 juli 2012

Jislum en Ginnum

Fiets ik door dorpjes waar ik echt nog nooit van heb gehoord. En ook nog zo dicht bij Leeuwarden. Wederom een prachtige zomerse dag waarin in het buitenleven hoogtij viert. De een doet dat beroepsmatig en en ander is bezig met zijn hobby. Wat dat dan ook maar wezen mag. In ieder geval genoeg te beleven. De rit op de mountainbike bracht mij in Birdaard en vervolgens kwam ik in de dorpjes Jislum en Ginnum. Dat was onbekend terrein voor mij.

Voor de hoogtemeters de terp van Hogebeintum beklommen en vervolgens koers gezet naar Ferwert. Langs de provinciaalse weg over Hallum en Stiens naar Leeuwarden. Langs de ''Zwettehaven'', de wijken Nijlan, Aldlan en Cammingaburen naar huis. Tochtje van 59,5 km. op de rupsbanden. Onze mooie provincie heeft mij vanmiddag laten zien dat er nog voor mij onbekend wegen en paden zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten