Totaal aantal pageviews

zaterdag 29 oktober 2011

Mijn 1e MTB tocht

Om half tien gestart voor mijn eerste officiele MTB tocht in de Hemrik. Een dorpje onder de rook van Drachten. Mag niet klagen over het weer. Prima omstandigheden om er een mooie rit van te maken. Vanaf de start was het terrein makkelijk begaanbaar. Echter, dat veranderde snel in slingerende bospaden, zandpaden en slecht begaanbare onverharde wegen. Na een modderpoel bijna te hebben overwonnen, kwam ik stil te staan en..hup over het stuur. Het leverde mij een pijnlijk bovenbeen op. Een gevoel van twijfel maakte mij meester. Moet ik de klikpedalen om ruilen voor gewone trappers? Met gewone trappers kun je iets makkelijker corrigeren. Bij nood kun je even een pootje aan de grond zetten. Om klokslag twaalf uur weer terug bij de opstapplaats. Na 30km. was het weer mooi geweest. En.......geen natte sokken.

2 opmerkingen:

  1. Hey die GD winnaar, nog even wennen dus in het bos. Toch wat anders als gewoon op de weg fietsen. Een optie is om pedalen te nemen met dubbelfunctie of misschien de klik iets losser afstellen.

    BeantwoordenVerwijderen